Friday 28 June 2013

Hari Sukan IQ Abrar 2013 (bahagian 1)

                                       Tarikh: 22 Jun 2013
                                       Masa: 9 pagi hingga 1 Petang
                                       Tempat: Taman Tengku Anis, Kota Bharu, Kelantan


Pihak Tadika IQ Abrar merakamkan ucapan terima kasih di atas kesudian ibu bapa hadir ke acara Hari Sukan IQ Abrar 2013.  Terima kasih kepada pihak pengurusan Taman Tengku Anis, dan kakitangan yang menjayakan acara sukan. Jumpa lagi tahun depan. 


Bermacam ragam dan telatah anak-anak Tadika IQ Abrar dapat disaksikan pada Hari Sukan tersebut. Alhamdulillah, kesemua acara yang dirancang dapat dijalankan. Jom saksikan telatah mereka dalam gambar-gambar di bawah ;-)





















Antara acara yang dipertandingkan untuk anak-anak.

1. Susun nombor berhalangan (Peserta perlu mengepit bola di tangan kanan dan menjunjung pundi kacang dan melalui halangan kon untuk sampai ke tempat nombor. Kemudian, peserta akan meletakkan satu nombor di tempat disediakan. Setelah kesemua peserta selesai mengutip nombor, Ketua Rumah akan ke tempat nombor yang dikumpul, dan menyusun dalam turutan yang betul).


2. Bagai irama dan lagu (Acara membawa bola ping pong dengan sudu)

3.Lompat kanggaro (Peserta terdiri daripada pelajar empat tahun akan melompat dengan meniru gaya kanggaro. Seterusnya peserta akan mengambil bunga manggar dan perlu menyucuk bunga mangga dalam bekas yang disediakan.

4. Bagai menatang minyak yang penuh. Peserta perlu melalui halangan kon sambil membawa cawan berisi air di dalam dulang.

5. Lompat dalam guni. (Acara untuk abang-kakak transit)

6. Rebut gula-gula (terbuka kepada kanak-kanak 4 tahun ke bawah).


Acara ibu bapa

1. Semakin jauh semakin sayang (Acara berpasangan ibu dan bapa. Pasangan akan diberi belon berisi air. Pasangan perlu melontarkan belon kepada pasangan dan disambut oleh pasangan tanpa memecahkan belon. Setiap kali berjaya menyambut tanpa memecahkan belon, pasangan dikehendaki menambah jarak antara satu sama lain. 

2. Perah santan

3. Cucuk benang




No comments: